LEX INFLUENCER prawo mediów społecznościowych

LEX INFLUENCER

Działalność influencerów stale się rozwija, a kwestie prawne dotyczące relacji między influencerem, marką i jego odbiorcami bywają skomplikowane.

Reprezentujemy influencerów, agencje marketingowe oraz marki w zakresie cyfrowych współprac. Pomagamy twórcom negocjować m.in. umowy sponsorskie i związane z tworzeniem contentu oraz chronić ich własność intelektualną, w tym wizerunek. Umożliwiamy twórcom i influencerom działanie w zgodzie z regulacjami prawnymi, w szczególności w zakresie prawa do wizerunku, licencjonowania treści, egzekwowania praw autorskich i rejestracji znaków towarowych. Ochronę marki osobistej postrzegamy jako ukierunkowane, strategiczne przedsięwzięcie, w którym pomagamy zidentyfikować i zlikwidować luki prawne w portfolio własności intelektualnej i operacjach biznesowych.

Nasz zakres usług

  • Pomoc prawna w zakresie ochrony marki osobistej
  • Negocjowanie umów współpracy z influencerem
  • Opracowywanie regulaminów
  • Social Media & Content Compliance
  • Prawo mody
  • Opracowywanie i wdrażanie polityki prywatności
  • Pomoc w przypadku naruszeń praw autorskich lub pokrewnych
  • Zwalczanie nieuczciwej konkurencji
  • Dochodzenie roszczeń (majątkowych i niemajątkowych) związanych z naruszeniem dóbr osobistych
  • Reprezentowanie w postępowaniach sądowych dotyczących publikacji sprostowań i odpowiedzi oraz reprezentowanie w sprawach o ochronę dóbr osobistych
  • Reprezentowanie w postępowaniach karnych dotyczących spraw o zniewagę i zniesławienie